۱۳۹۵ آبان ۲۷, پنجشنبه

فیس بوک و انتخابات

مداخلهٔ شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، گوگل، توییتر و ... مدت هاست توسط متخصصین مورد بررسی قرار گرفته است.



 اینبار فیس بوک متهم شده که برخورد جانبدارانه ای به دونالد ترامپ داشته است. رادیو صدای فرانسه در این مورد مطلبی را گزارش کرده که جالب است، اگرچه احتمالا هنوز همهٔ ماجرا نیست.

نقش فیس‌بوک در انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای دموکراتیک

سایت «Wired» البته مطلب مشخص تری را نوشته و در مقاله ای با تیتر : «این است واقعیت چگونگی به قدرت رساندن ترامپ توسط فیس بوک»: بهره گیری موفق تر کمپین دونالد ترامپ از شبکه فیس بوک را شرح داده است.

 نویسنده  مقاله از انجام هزاران آزمون و خطای آزمایشی در تنوع بخشیدن به هر تبلیغ انتخاباتی ترامپ تا رسیدن به حد تاثیر گذاری  توسط شبکهٔ فیس بوک خبر داده است.
باید دانست یکی از مهمترین امکاناتی که فیس بوک می تواند فراهم کند، پردازش انبوه نظرات و رفتارهای انتخاباتی شهروندان برای گردانندگان کمپین های انتخاباتی است.
جالب اینکه، این اطلاعات می تواند با کمک فن آوری های نوین نقشه شده و به تصویر کشیده شود و شمایی از توزیع آرا در هر محله در شهر و تغییرات روزانهٔ آن را به نمایش بگذارد.
بد نیست سخنرانی زیر در Ted را نیز  تماشا کنید (تازه مربوط به سال ۲۰۱۴ است). این سخنرانی در مورد به تصویر کشیدن نظرات در مورد انتخابات نیست، اما نشان از فن آوری ای دارد که به خوبی قابل بهره برداری در کمپین های انتخاباتی هم هست. بعید است استفاده نشده باشد.


Dave Troy: Social maps that reveal a city's intersections — and separations

(زیر نویس فارسی هم دارد)

مطلب مشابه دیگری هم در اینجا قابل دسترسی ست.

Divided city: How data-driven maps see Ferguson

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی